Дискусије : Брак и породица

 Коментар
Kumstvo (pod znakom?)
bokvica
(Plantago)
07. април 2013. у 21.24

Kod Srba je uvek kum (bio) pojam za poštovanje, zaštitu i sigurnost porodice. U srpskoj viševekovnoj tadiciji je bilo „Prvo Bog pa Kum”.
Kada porodica ostane bez svog domaćina, glave porodice, kum preuzima starateljstvo nad njegovom decom i izdržava tu porodicu. To je bilo običajno i moralno pravo i obaveza.
Bilo je i prekšaja.
Miloš Obrenović - Karađorđe
Miloš je glavom svog kuma platio svoje političke ambicije. U kojima je uspeo, za Otečestvo, ali uz greh na svoju dušu.
Istoričari kažu, na osnovu starih spisa, da je svake godine na dan ubistva Karađorđa grmelo i sevalo, a Miloš je umirao od straha zbog svog hreha prema kumu.
U novijoj istoriji je greh prekšaja kumstva najpoznatiji u slučaju Šešelj-Vuk-Nikolić. Opet zbog vlasti.

Ali, to nije tema.

Tema je poštovanje kumstva u jednoj divnoj srpskoj porodici koja sad živi u Americi.
Sin je rođen u Americi, ali odgajan u srskom pravoslavnom duhu, sa svim tradicionalnim vrednostima. Srpski govori odlično, ne samo zbog kućne konverzacije, nego i zbog 2-3 meseca boravka svake godine u Srbiji, u mestu odakle je potekao.

Završio je College, našao posao a pri zadnjoj poseti Srbiji, u svom mestu je našao devojku u koju se zaljubio
Zašto baš ona?
On kaže, osim njene lepote, ona je iz dobre familije, poštene.
To je jako važno.
I jeste.
Približilo se vreme venčanja.
Ovaj naš mladoženja ima drugara iz detinjstva, takođe Srbina; jedan drugom se zavetovali da će onaj koji se prvi oženi, ovaj drugi će mu biti kum.
Njegov drugar se sprema za kumstvo.
Odjednom ŠOK!
Porodica kaže da mora da se poštuje staro kumstvo, tradicionalno.
Ne možeš da uzmeš koga ti hoćeš nego po starini,..
Njihov stari kum je umro.
Njegovo mesto može da nasledi samo njegova ćerka, jer sina nije imao.
Nastao je haos.
Kumovu ćerku niko ne zna, jer ni ne živi više u njihovom mestu.
Porodica je uporna, naći ćemo je, jer mora da bude po starini.
Našli su je, žena je prihvatila kumstvo, opet zbog poštovanja prema pokojnom ocu. Imala sam utisak da uopšte ne zna gde je stigla i o kome se radi. I da je sad vide svatovi i nikad više.

Mladoženja ne zna kako da objasni svom drugu.
Njegov drug, a nesuđeni kum,uvređen ipak dolazi iz Amerike na njegovo venčanje na nagovor i uz objašnjenje o tradicionalnom koje ne može da se izbegne.

Mlada je sad u drugom stanju.
I njoj i njenom mužu je već pun kufer starog kumstva koje porodica (OPET) i dalje stavlja u prvi plan za krštenje deteta.
On kaže: „Jel ja treba sad nju da jurcam po Švedskoj i da joj plaćam karte da bi došla da mi krsti dete?
Ne daj Bože da nam dete ostane siroče, ta kuma ne bi ni znala koje je to kumce a kamoli da bi prihvatila po tradiciji, kako Bog zapoveda”
Ako se vratimo na početno, svrhu kumstva koje je bilo vrlo opravdano u vremenu očuvanja srpstva i porodice, šta nam može pružiti otudjeno kumstvo razdvojeno na kontinentima i u ovim uslovima?

anonimna
07. април 2013. у 23.04
Mi kada smo se vencavali nismo imali mogućnosti da dovedemo kuma iz Srbije (zbog vize) da nam kumuje, a posto smo se vencali u Kanadi kum nam je bio muzev prijatelj. Kada smo krstili decu isli smo tamo i stari kum koji je krstio mog muza krstio je i nasu decu i drago mi je zbog toga.
Jesam za postovanje tradicije, ali ako se može...
Gala06
(......)
08. април 2013. у 00.09
E sad će me Temi nazvati kravom, kao sto je castio pola T&M, ali ja da sam na mestu tog decka iz price prekinula bih staro kumstvo. Uzela bih onoga koga ja hoću, supruznik takođe a ne tamo nekog starog svata.
Jbg, ja nisam odgajana u pravoslavnom duhu sa tradicionalnim vrednostima.
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
08. април 2013. у 04.59
„E sad će me Temi nazvati kravom, kao sto je castio pola T&M, ali”

Jel' to Temi trudan? E pa čestitamo...

Na temu...

Staro kumstvo se ne prekida ako nije neki bas smrtno ozbiljan razlog. Naravno da je u danasnje doba nekima vrlo teško da održavaju bliske veze sa starim kumovima, ali treba se prisjetiti da kumstvo nije isto sto i prijateljstvo.

Moje lično mišljenje je da je ovaj par iz uvodnog slova trebao da se okumi sa ovim covjekom iz Amerike na vjencanju, ali uz blagoslov starog kuma/kume. Ne vidim zašto im ne bi dala blagoslov.

A stara kuma iz Svedske treba da bude krstena kuma djetetu.
kriska
(Kakve su ti misli, takav ti je)
08. април 2013. у 05.09
Najgore je kad odrasli ljudi dopuste roditeljima da im popuju i komanduju.
Takvi roditelji će im se posle celog zivota mesati u brak i izazivati svadju među svojom decom.
Ja bih uradila isto sto i Gala. Taj mladozenja je pogresio sto nije za svog vencanog kuma uzeo svog druga.
Sad ima sansu da za kuma na krstenju deteta odabere svog prijatelja i eto ujedno je ispunio i zelju roditelja i svoju zelju.
PEPELATVOR-2
(♫ ☼ ♂ ♥ ♪ ☺)
08. април 2013. у 05.35
-Koliko je meni poznato,staro kumstvo se prenosi preko muskih potomaka. U konkretnom slučaju stari kum nije imao muskih potomaka,pa se i staro kumstvo shodno tome gasilo.

-Ako zivot razdvoji domaćine tako da njihovo obilazenje,druzenje i komunikacija postanu neizvodljivi,od starog kuma se trazi blagoslov za odabir novog kuma.
-„Silovanjem”tradicije se ništa ne postize.
JV
(...)
08. април 2013. у 05.51
Njegov drugar se sprema za kumstvo.
Odjednom ŠOK!
Porodica kaže da mora da se poštuje staro kumstvo, tradicionalno.
Ne možeš da uzmeš koga ti hoćeš nego po starini,..
Njihov stari kum je umro.
Njegovo mesto može da nasledi samo njegova ćerka, jer sina nije imao.
Nastao je haos.
Kumovu ćerku niko ne zna, jer ni ne živi više u njihovom mestu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ja iz ovoga vidim da je mladozenjina porodica insistirala na tradiciji koju ni sama nije postovala, jer da jeste, nikada ne bi doslo do toga da je kumova cerka za njih stranac.
Mislim da mladi bracni par treba da izabere onoga koga oni smatraju sebi najblizim, da im krsti dete.
kriska
(Kakve su ti misli, takav ti je)
08. април 2013. у 06.09
„Ja iz ovoga vidim da je mladozenjina porodica insistirala na tradiciji koju ni sama nije postovala, jer da jeste, nikada ne bi doslo do toga da je kumova cerka za njih stranac.”

Bas tako, odlično zapazanje JV.
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
08. април 2013. у 06.25
To sto veze nisu bile bliske ne mora da znaci 'ajde sad da potpuno izbrisemo staro kumstvo.

Uspostavljanje novih veza može da znači da će odnos postati blizi. Možda i neće. Kumstvo nije prijateljstvo. Prijateljstvo je kvarljiva roba.

Staro kumstvo je nekad kao i istorijat porodice, ne moras da znaš sve detalje o njemu, ali on i dalje ostaje takav kakav jeste. Nikad ne znamo razloge iz kojih je uspostavljeno kumstvo. Možda su bili sudbonosni za opstanak čitave porodice. Možda ovaj sin danas ne bi ni postojao da nije bilo predaka te žene.

I bez obzira sto kum nije imao muskih potomaka, mislim da je ispravno da se njegova kcerka pozove za krstenu kumu djetetu.

A ako ona ima djece, trebala je da pozove nekog iz te porodice za krstenog kuma jednom od djece. Najlakse je sve razbucati.

A on je mogao imati druge vjencane kumove, zašto da ne. Roditelji su tu malo pretjerali.

mvessna
08. април 2013. у 07.16
Nemojte da platite putne troskove,pa će ona sama prekinuti kumstvo. Koliko je i meni poznato,kumstvo se nastavlja po muskoj liniji,tako da je to sad sve pomalo zbrkano.
mama-2
(ako ne pocnes neces ni zavrsit)
08. април 2013. у 08.01
Moju majku je zvao decko da mu bude kuma i ako je nikad u zivotu nije video, svi živi pomrli i jedva je naso.Obnnovili,produzili su to staro kumstvo.Moja majka mu je rekla da ako hoće može druga da uzme,ali on je insistirao da muoja maka bude kuma .
Ja sam takođe htela da se izpostuje to staro kumstvo i ako muzevljeva familija nije bila u kontatu sa njima x godina.NNije prihvatila jer je bila u zalosti i onda nam je kumovao drug.

Mnogi ne shvataju da kumstvo, kum nije dugme, da je kum svetinja i da neretko dodje do svadje , zameranja između kumova.
Ta razdvojenost i daljina nije merilo nebrige, a bliskost nije garancija da ocuvanja kumstva.
Kako će odnosi da se razvijaju ne zavisi samo od te tamo kume, zavi si od njih.Ja koliko vidim, oni nisu bas spremi, već im je los start, u kumstvo ulaze sa nekim predrasudama tako da nije problem u toj tamo kumi već u njima.Ne bi oni puno opstali ni sa tim drugarom,nasli bi i nemu manu...
mama-2
(ako ne pocnes neces ni zavrsit)
08. април 2013. у 08.04
Zboravih da napisem ,da meni svakodnevni kontakt nije merilo drugarstva, bliskosti i briznosti.Imam toliko prijatelja u pravom smislu reci sa kojima se čujem par puta godisnje, vidim jednom u 2-3 godine, a ipak su prijatelji.
mama-2
(ako ne pocnes neces ni zavrsit)
08. април 2013. у 08.09
I da se po treci put javim.
Ti Gala nemas pametnija posla nego da prenosis abrove.
PustaZelja
(i posle mene - ja)
08. април 2013. у 09.16
Ja samo da se složim sa Pepeom.

Kumstvo treba da se postuje i njeguje. Međutim, kumstvo se prenosi po muskoj liniji iskljucivo. Taj mladic je eventualno mogao da pozove tu cerku starog kuma i da joj trazi blagoslov da za kuma uzme tog svog druga, reda radi.

Žene ne kumuju, taj novokomponovani obicaj je krenuo sa vjencanjima kada on ima kuma a ona obično kumu. Inače, sam kum je dovoljan.

Znaci, fino sto su se roditelji sjetili da treba da se ispostuje staro kumstvo, ali su skroz omasili što se tiče toga da mu žena kumuje na vjencanju. I sad im takve nebuloze padaju i za krstenje... Mislim stvarno. Te roditelje treba dobro isamarati ja bih rekla.
sharlota
(bez zanimanja)
08. април 2013. у 09.47
pa posto se stara kumstva prenose po muskoj liniji ,a kum muskog nasljednika nema, ne vidim ništa loše da roditelji izaberu za krstenog kuma svoje prijatelje,jer kumstvo i jeste tu da ucvrscuje veze među bliskim ljudima.

sharlota
(bez zanimanja)
08. април 2013. у 10.01
radioaktivna,miiirna :P
kriska
(Kakve su ti misli, takav ti je)
08. април 2013. у 10.22
„Nemojte da platite putne troskove,pa će ona sama prekinuti kumstvo.”
Mvessna :)))
Zašto da kumi plate putne troskove? Njihovo je da pozovu, a kuma neka odluci da li će i koliko će da se isprsi.
Ja mislim da će kuma jedva dočekati da da svoj blagoslov (pristanak) da za kuma odaberu nekog drugog.
JV
(...)
08. април 2013. у 11.09
To sto veze nisu bile bliske ne mora da znaci 'ajde sad da potpuno izbrisemo staro kumstvo.
~~~~~~~~~~~~~~~~~

E pa ne može to tako, sa'ćemo Kriska i ja da te prebijemo. Ako Kriska neće da ucestvuje jer je miroljubiva, onda ću ja sama i iskljucicu ti fudbal nedelju dana...:))

JV
(...)
08. април 2013. у 11.10
I odakle izraz 'kum nije dugme'. kakvo je to roredjenje, valjda niko nije dugme !...:)
Ne može to vise tako
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
08. април 2013. у 11.15
Ma radi fudbala napustam svako mišljenje i stav. :)

Niko nije dugme. Ali, šta fali dugmetu? Na jelecetu neke cure?

Ja ću u drugom zivotu poslije ovoga biti dugme.

U sljedecem ću biti maslacak.

Tek u trecem se možda vratim na SC. :)
JV
(...)
08. април 2013. у 11.20
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
08. април 2013. у 11.23
Pa i to sanjam nekad, da sam maslacak.

I da me djevojka, koju još nisam sreo, razduva na sve strane svijeta.

Ja bih tako zavrsio svoj prvi film.
mona_liza
08. април 2013. у 11.29
I ja slazem se sa pepeom.Ako se kumstvo prenosi preko muske linije,zašto su onda njegovi insistirali toliko na toj kcerki od starog kuma. Evo i ovdje mnogi nasi kad se žene iskonbinovali su srpko-kanadske obicaje,a većinom su i mlada i mladozenja srpskog porijekla.

Kad može to tako,zašto onda ne biti fleksibilniji i kod kumstva.

Sto kažu ovdje 'nothing is written in stone'.
JV
(...)
08. април 2013. у 11.33
I da me djevojka, koju još nisam sreo, razduva na sve strane svijeta.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
To bi bilo kad da umres od ljubavi...:)
JV
(...)
08. април 2013. у 11.40
*kao
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
08. април 2013. у 11.42
Pa ne znam bas da li je ljubav u klasicnom smislu u pitanju.

Ja sam samo neduzan maslacak u čitavoj prici. :)

I koliko se sjecam, a nisam odavno to sanjao, prilično sam foul-mouthed maslacak.

Psujem sve u sesnaest.
JV
(...)
08. април 2013. у 11.46
You want to be swept off your feet, that's what it is...:))
To kao maslacak, a kao dugme bi voleo stalno da se otkopcavas!
kriska
(Kakve su ti misli, takav ti je)
08. април 2013. у 11.46
Mene stvarno zanima šta zapravo znaci?:
„Kum nije dugme”
Sto bas dugme? Dugme kad se pokida lako ga ponovo zašiješ.
Nas narod je sampion u izmišljotinama!
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
08. април 2013. у 11.48
Ja dugme gledam kao cuvara tajne. :)

A narod čini mi se dugme gleda kao da ga je lako izgubiti, a kuma nije.
JV
(...)
08. април 2013. у 11.51
Za mene, cuvar tajne može da bude samo neki ozbiljniji rajsfeslus, dugme je sigurnost...:)
JV
(...)
08. април 2013. у 11.52
Dugme kad se pokida lako ga ponovo zašiješ.
Nas narod je sampion u izmišljotinama!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Smatra se da se dugmad najlakse gube
kriska
(Kakve su ti misli, takav ti je)
08. април 2013. у 12.13
Ma kakvi, dugme kad se negde otkotrlja lako ga nadjes, a i ako ga ne nadjes možeš ga zameniti drugim dugmetom.
Ajde nađi one čovečuljke i sitne drangulije iz cokoladnih jaja, kad se odkotrljaju ispod namestaja.
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
08. април 2013. у 12.16
„Nije kum čovečuljak i sitna drangulija iz cokoladnih jaja.”

To će biti nasa modernizovana izreka. I mi smo neki narod. :)
maja3s
(diskutant)
08. април 2013. у 15.50
Само сам постављену тему прочитала и да одговорим на питање... Дакле овако...

Пошто родитељи већ гледају традиционално... Онда младожењи не може бити кума та која је Стара јер је Женско... Стаи кумови се преносе по мушкој страни а стари кум има само женско дјете...

Дакле најбоље му је да зове куму на свадбу а да му кумује друг јер се ту кумство већ завршава јер кума се удаје и узима друго презиме

И боље је имати што више кумова али правих а не да се непоштују и свађају... Баш због тих старих обичаја гдје би кум преузео старатељство ба дјецу... Чак се гледа да је то особа твојих година ичи млађа из истих готре наведених разлога
mama-2
(ako ne pocnes neces ni zavrsit)
08. април 2013. у 17.21
i ako ga ne nadjes možeš ga zameniti drugim dugmetom.

------------------------------------------------

dugme da ali kuma ne .Otuda i ta izreka.

Majo,Srbiji nema taj obicaj sto vise kumova to bolje a takođe se kumstvo prenosi i po zenskoj liniji( može cerka da kumuje, ako nema sina)
kriska
(Kakve su ti misli, takav ti je)
08. април 2013. у 18.10
Može i kum da se promeni. Šta kad se bracni par razvede, pa se on ponovo ozeni, ona se uda za nekog drugog, sigurno da i kumove promene.
JV
(...)
08. април 2013. у 18.14
Onda kum još može i da ispadne krivac, da nije bio srećne ruke.
mama-2
(ako ne pocnes neces ni zavrsit)
08. април 2013. у 18.16
Da, dakum je promenljiva velicina kao i muž,idu u paketu:)))
maja3s
(diskutant)
09. април 2013. у 04.10
mama-2, ne radi se o obicaju u nas i u vas :) nije ni kod nas obicaj ali rece jednom jedno svesteno lice tako...
jeste da sam ja tradicionalista a ovo nema veze s tim

covjek koji ima puno kumova je ugledan covjek od postovanja...jer opet se vracamo na ono kum nije dugme :)
PljucPljuc
(Pred ulazom misli na izlaz.:)))
09. април 2013. у 05.33
ja se sjecam mog kuma roditeljima je bio vjenchani kum mene na shakama dzhao kao i brata mi. Ljudina je to bila kao sa neke stare razglednice u noshnji sa brkovima ko od brda odvaljen. Vazda je dosho da nas vidi i vazda smo ishli u kumovsku kutju da ih obidjemo.

kad kum dodje svi ustaju dosho kum, imao je svoje mjesto zhene se raztrche kafa, rakija pa sve ostalo za kuma je vazda bilo prshuta bez obzira koje je godishnje doba chuvale zhene .

dok smo bili maleni vazda nas milovao po kosi posle nas savetovao i vazda je bilo „djeco draga”

posle je oboleo mi smo vetj imali i svoju djecu ipak je nama nash kum dolazio i to pjeshke u jednom pravcu 3 km. dosho da nas vidi, chasan je to bio chojek.

Umro je i sva sretja pa smo se tog ljeta svi nashli kod kuche otishli smo na sahranu i plakali za njim bio je sastavni dio familije.

brat kad se zenio ishao je po starini nije htio da se kumstvo zagasi ili da ostane po fazonu „imali smo nekad kuma iz te kuce al davno je to bilo”

nisam za da chojek ima kumova ko ciganj konja jer zhivimo u vremenu gde se nema ni financija da se pristaje na svako zvanje da se bidne kum. Biti kum znachi imati i obaveze a ne samo stajanje na papiru a posle niti ko chuo niti vidio.

Marinko je drzhao dvoje djece na krshtenju i to je sasvim dovoljno u sluchaju nedaj Bozhe to dvoje josh nekako mogu progurati i financijski pripomochi a za vishe nisam kadar, jer to jeste kumstvo neokrenuti glavu kad ti kum zaglibi u ralje zhivota.
JV
(...)
09. април 2013. у 07.16
Zašto se tako razmišlja o zivotu kao da iza svakog coska vreba neka opasnost. Uostalom, kada bi se nešto ruzno i desilo, mislim da nam je bliska familija prva koja bi nam se nasla.
NYC40
09. април 2013. у 07.53
Lako je Bilo da se održava tradicija kumstva kao I druge tradicije kad je Kum živeo u istom il susednom selu il Gradu . U Tom slučaju je Kum aktivan tj . Cesce se vidja I cuje I deca ga poznaju , raduju se dolasku . A sada ljudi žive Na sve strane sveta , njihova deca ne poznaju kuma jer je daleko I kasnije se desi slučaj ko iz Ove teme.
A Neki ljudi ko roditelji ovog momka su ostali da žive u vremenu kad su otisli iz Srbije . Sve se menja al ne ONI. Insistiraju Na kumstvu sa nepoznatom zenom . Ni ja nisam čula da se kumstvo produzava I zenskom linijom.
Momku je najbolje da bude realan I da zapocne kumstvo sa bliskim prijateljem. Cesto su roditelji nerazumni.
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 08.58
U nekim krajevima je obicaj da se bira kum koji nije bliski prijatelj i koji ne živi u istom selu ili gradu.

To se radi da bi se izbjegli klasicni problemi na koje svako prijateljstvo nailazi.

Narod još kaže da sa kumom nikad ne ulazis u poslovni odnos.

Narod još kaže da je kumova kletva najgora. I da je jedan od najgorih grijeha koji možeš učiniti da kuma izvedes na sud.

A ovo što se politicari međusobno kume, to je tek nepoželjno. Nije ni cudo sto propadaju kumovske veze među politicarima.
kriska
(Kakve su ti misli, takav ti je)
09. април 2013. у 09.18
U pravu si NYC. Moji kumovi već 25 godina žive van Srbije preko okeana.
U kontaktu smo, ali zadnji put smo se videli pre 5 godina. Moja cerka ih i ne poznaje, pa kako ja mogu da insistiram da joj oni budu kumovi.
Sve i da hoćemo, ne verujem da bi nasi kumovi pristali na toliki trosak, da dodju na jedan dan vencanja samo da bi odrzali tradiciju kumstva.
Ako bismo insistirali time bismo ih samo doveli u neprijatnu situaciju.
PustaZelja
(i posle mene - ja)
09. април 2013. у 10.15
Meni je Bogme moja kuma iz Svedske dolazila u Kanadu da mi kumuje na vjencanju, a i ja sam kasnije isto tako isla u Svedsku da njoj kumujem.

Inače, naše je kumstvo isprepleteno - njezin tata je krsteni kum meni i bratu, a moj tata je krsteni kum njoj i sestri joj. Nas dvije smo se u isto vrijeme krstile. Odrasle smo zajedno, zivot nas je razdvojio sa nekih 11 god, ali smo i dan danas u kontaktu.
mona_liza
09. април 2013. у 11.36
Pa naravno pusta ,ti kažeš odrasle ste zajedno.Znaci mnogo toga vas veze još odavno,a to prijateljstvo ste samo ucvrstile kumstvom.Ali ovo je posve druga prica.Sto kaže NYC40 roditelji insistiraju na kumstvu,koje je već sada opterecenje sinu,jer je morao da pogazi dato obecanje i ono sto je on želio.

Možda su htjeli da mu izaberu i mladu...
kriska
(Kakve su ti misli, takav ti je)
09. април 2013. у 13.12
Drugo je to kad se od detinjastva znate i odrasli ste zajedno.
Moja kuma je cerka ocevog kuma, nas dve smo zajedno odrasle i bile smo najbolje drugarice, prirodno je bilo da mi ona kumuje, tu nije bilo nikakve nedoumice ni prepreke;
ali kako sad da moja kuma ili njen sin bude kum mojoj cerki, kad se nikada nisu videli i uopste se ne poznaju?
baxuz
(φεμμινα™)
09. април 2013. у 16.48
Ma bezi bre da mi u 21. Veku mama i tata biraju i namecu kumove. Sacuvaj Boze. I još da mi kum bude neko za koga me briga ko za lanjski sneg. Ne dolazi u obzir. Ja birala muza, ja biram i kumove. Mama i tata sa njihovim zeljama, čestitkama, pozdravima, epp i malim oglasima su tu totalno nebitni igrači.
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 16.51
Zar je 21 vek?

U, iebote, al' mi je sat brz.
baxuz
(φεμμινα™)
09. април 2013. у 16.54
Ustvari ja se u 20-om udadoh... pa se nisu ni tad petljali...
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 16.55
Ja sam se rodio u 17-om.

I onda kažu da je zivot kratak.
baxuz
(φεμμινα™)
09. април 2013. у 16.58
I slusao si Betovena ko Palma :-)
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 16.59
Ja sam sa Betovenom planirao da oformim prvi rok bend, ali on se dao na klasiku.
JV
(...)
09. април 2013. у 17.20
Je l' te pitao da mu budes kum?:)
vantika
09. април 2013. у 17.39
ne kaže se dzaba: nije kunstvo šuga po govedima.
očigledno da mnogi pojma nemaju o srpskim obicajima, pravilima i tradiciji.
apsolutno je nebitno da li ste u kontaktu s kumovima tj familijom koja krsti vasu familiju po muskoj liniji. uopste je nebitno koliko ste daleko.
ako vi trebate kumove i nebitno iz kojih razloga stari kumovi ne mogu da obave svoju kumsku obavezu iz razloga daljine, bez kontakta, nemaju vise muskih glava itd, tada vi nađetenovog Kuma koji će vam krstiti djecu, ali je na vama OBAVEZA da nađetebilo koga iz te familije starih kumova pa makar i staru baku, bilo koga i da OBAVIJESTE stare kumove da ste nasli novog Kuma(navedete koja familija i da od starih kumoba zatrazite BLAGOSLOV I PREDAJU KUMSTVA. Samo tada novo kumstvo je blagodatno i pred Bogom, narodom i pred familijama.
vantika
09. април 2013. у 17.51
elem, još nešto.
Kumovi vjencani i nisu kumovi. Oni su svjedoci.Mada je eto od nekih zadnjih 50tak godina pod socijalizmom i to naš blesav narod usvojio Oni pravi kumovi su kršteni kumovi.
Tako da ti pravi kumovi kršteni i koji krste pred Bogom vasu djecu su oni pravi kumovi. A te svijedoke sa vjenčanja što ih sada eto zovu kumovima, mozete da birate kad hocete i koga hoćete?
JV
(...)
09. април 2013. у 18.09
ne kaže se dzaba: nije kunstvo šuga po govedima.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ja, nikada, ama bas nikada, nisam čula ovaj izraz. Iz kog je to kraja?
kriska
(Kakve su ti misli, takav ti je)
09. април 2013. у 18.13
Nisam ni ja to čula nikad.
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 18.14
Možda u vasim krajevima nema goveda.

Možda se spominju neke druge zivotinjke.
JV
(...)
09. април 2013. у 18.22
A vidis tu interesantnu 'stilsku figuru' kod nas gde se uvek kaže šta kum nije da bi se shvatilo šta on zapravo jeste...:)
JV
(...)
09. април 2013. у 18.23
Možda u vasim krajevima nema goveda.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ja sam prilično rasprostranjena, a kriska pokriva ostatak teritorije...:)
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 18.25
Nije tako samo sa kumovima, imamo mi tih obrnutih koliko hoćeš;

Nije krv voda

Nije zlato sve sto sija

Jedna lasta ne čini proljece (šta ga čini?)

JV
(...)
09. април 2013. у 18.32
Mnoge te poslovice postoje i u drugim jezicima...:)

Recimo, Jedna lasta ne čini proleće je na francuskom 'une hirondelle ne fait pas le printemps' a na engl. 'one swallow doesn't make a summer. Ne znam zašto summer ali eto...:)
JV
(...)
09. април 2013. у 18.35
a da, 'all that glitters is not gold' i 'blood is thicker than water'

Bas je interesantno što se neke takve mudrosti koriste sirom planete.
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 18.36
Svi su oni pokrali sve to od nas.

Ja ne vidim drugo objašnjenje.
kriska
(Kakve su ti misli, takav ti je)
09. април 2013. у 18.38
U mom kraju ima ovaca, al` goveda slabo
JV
(...)
09. април 2013. у 18.42
Svi su oni pokrali sve to od nas.

Ja ne vidim drugo objašnjenje.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ahahaaha

Kriska, postoje li ove poslovice na nemackom?:)
vantika
09. април 2013. у 18.49
JV, tako se govori u istocnoj BiH.
Ali izreka je tu totalno nebitna. Poenta je ko i šta je Kum, kao i to da ti izgovori stila ne poznajemo se, daleko su, ne družimo se itd uopste nisu na mjestu. Niste ni jedini ni najpametniji. Ljudi su se oduvijek selili, odlazili i rastajali. Dakle postoje i nacini i pravila. Ako je neko vijernik da krsti djecu i ima kuma, onda bi mu trebalo biti SVETO kako pravilno to i da uradi, a ne kako neki ovdje predlazu sa „ma šta fali,nebitno je ili zastarilo”.
Nije bitno sto stari kumovi nemaju sa vama kontakt. Kada nađetenovog kuma, starih se ne ratosiljate kao šuge na govedima, nego ih obavjestite (bar jednu osobu iz te familije) i zatrazite od starih kumova blagoslov za vase nove kumove. Zar to nije pravilno, ljudski i lijepo?
A vidim neki odmah okreću na šprdnju, kakvo da god objašnjenje dobiju. Kao da mi je krivo ili šta? Ne razumijem?
JV
(...)
09. април 2013. у 19.04
Niko ne okrece na sprdnju, pogresno si shvatila.
vantika
09. април 2013. у 19.11
Izvini, ali tako ne izgleda. Pročitajte se ponovo.
Ali eto, bar da vam riječ govedo unese vedrine da se pocnete na pomen istog smijati i ti i ovaj sto mu dolazi.

pozdrav
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 19.18
Kome se ja smijem? Ako neko voli krave i goveda, onda sam to ja.

Opusti se, iebote.

Ako nisi primjetila, većinu onoga sto si ti rekla o kumstvu, ja sam napisao prije nekoliko desetina postova.
JV
(...)
09. април 2013. у 19.21
Procitala sam se i mislim da si ti to uzela suvise k srcu.
Ono sto sam napisala se isto tako odnosi i na „kum nije dugme” kao i na to što si ti napisala.
Osim toga, kad je razgovor presao na duh jezika ja jesam stavila smajli a on nije bas nikakav pa ne znam na osnovu čega si zakljucila da se smeje.
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 19.23
A istina je da najviše volim bifteke.

Kad smo već kod toga...

Kako je nas narod od beef steak dosao do bifteka?
JV
(...)
09. април 2013. у 19.24
Eh, kod nas u samoposluzi možeš da nadjes i svinjski biftek, ako nisi znao...:)
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 19.25
aaaaa

To je iz francuskog.

Mamu im francusku...
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
09. април 2013. у 19.26
Eh, kod nas u samoposluzi možeš da nadjes i svinjski biftek, ako nisi znao...:)

hahahaha
JV
(...)
09. април 2013. у 19.30
Ja mislim da se samo ono s izgubilo kad su se dve reci spojile u jednu

bif-stejk je postao bif-tek...dobro, izgubilo se i j.
JV
(...)
09. април 2013. у 19.33
Mislim, samo ti pitaj mene, ja sve znam, ako do sada nisi već uvideo...:D
mona_liza
09. април 2013. у 20.10
Vantika ,
sto kaže JV niko ovo ne okrece na sprdnju,nego samo objašnjavamo situaciju u kojoj je mladozenja nasao.Eto da su i njegovi roditelji postupili kako ti pišes i tražili blagoslov od porodice starog kuma,možda bi bilo puno bolje ,a i sin srećniji.
NYC40
10. април 2013. у 14.11
Na kraju samo da poželimo mladencima sreću ! :)

MAKPO
(косингас)
10. април 2013. у 22.34
Polako ljudi!
Urazumite se!

Pozdrav
SOFI
(kuvarica)
11. април 2013. у 20.33
PA LJUDI GDJE VI ZIVITE,ZAR VI JOS VJERUJETE U KUMSTA.
NEKAD SE TO POSTOVALO ALI NE VISE,BAR SAM IMALA PRIMJER
BRATA KOJI JE UMRO, KUM JE NESTAO, POSTOJAO JE SAMO KAD JE NJEMU
Nešto TREBALO.
Zmija
(???)
11. април 2013. у 21.26
Sofi,
Nazalost ima tu istine, ali to je do individualni ljudi. Moj muž je birao našeg vencanog kuma. Zeleo je da bude njegov naj bolji drug iz srbije, a posto nije bilo mogućnosti da on dodje, izabrao je drugog dobrog prijatelja. Niko se tu nije mesao, i postovanje prema njemu je veliko. Sa srećom imali smo priliku da kumujemo dete njegovog prijatelja iz srbije. I verujem da za njega nije mogla biti veca cast. Kad sam videla odnose između njih dvojice, bilo mi je zao sto nam nije vencani kum. Ali nema veze jer su se ipak „s kumovali”:). Postenje i ljubav između njih je ogromna. Verujem da bi zivot dali jedno za drugo. I ako je tu velika razdaljina, uvek se nadje vremena sa se cuju, da se pomogne itd..
I šta hoću reci je da jeste lepo da se postuje tradicija i šta god još, ali ako tu neće biti postovanja i ako neznate osobu i ako je vreme uradilo svoje, oda kao sto je već navedeno traziti blagoslov ti stari kumova, i uraditi ono sto će vas ciniti srećnim i dozvoliti da izpostujete kumstvo kako treba. a ne ulaziti u kumstvo ako ga nezelite, to bi bio greh.
PustaZelja
(i posle mene - ja)
12. април 2013. у 09.56
Sofi, ljubi te majka prepametnu, i ti na osnovu jednog iskustva donosis mišljenje o kumstvu generalno? Pa znaš Sofi, ne možeš samo jednu stranu da gledaš jer vazda bilo da krpa nadje zakrpu, pa su se tasko i kumili slični ljudi. To sto ti kum ne valja je ogledalo tvoje porodice.
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
12. април 2013. у 13.28
I inače je problem vecine ljudi da misle da su njihova situacija i njihove okolnosti jedini mogući da se dese.

To je isto toliko interesantno kao i cinjenica da apsolutno svaki covjek na svijetu misli da je najinteligentniji.

Ima toga još, ali me mrzi da pišem.
 Коментар Запамти ову тему!

Looking for Chakra Necklaces and Bracelets?
.