Diskusije : Putovanja i turizam

Komentar
Grcka na drugaciji način
03. jun 2012. u 09.07

Planiram putovanje iz Bgda u Grcku ali malo tamo, malo ovamo, pa rekoh da pitam za savet ovde, možda ima putnika avanturista koji su se svrckali okolo :-)

Šta mislite na ovaj predlog: 2 noćiLitohoro (1 dan Meteora i 1 dan Olimp a da se bucnemo u međuvremenu), 2 noćiAtina, 4-5 dana neko more sa pescanom plazom, u povratku 2 nocenja Ohrid. Svaki predlog oko mesta i smestaja je dobro dosao, mislila sam negde na Sitoniju ali čini mi se da je tamo sve organizovane za porodice sa decom, a mi smo ekipa neozbiljno-ozbiljnih odraslih drugarica tako od 35-40 rasutih po svetu pa smo ove godine resile da se malo opustimo :-).
Niko od nas nije bio ranije u Grckoj. Interesuje nas malo bolji smestaj (obavezno pored mora). Danima već čitam informacije na internetu, sto vise čitam sve mi se čini da nam treba makar 2 meseca za to što nas interesuje :-).
markovski
(kellner)
05. jun 2012. u 04.31
da
ne samo da vam treeba vreme za takav poduhvat
nego i novac a i snaga
koliko vidim niste bas ni najmladji
posle takvog odmora vam je najlepse 3 nedelje u Vrnjacku Banju
ili pak drugu važno je da imate mir
da se odmorite od svega toga
pozdrav
05. jun 2012. u 07.50
Markovski, pisi kako je bilo u banji ;-)

Niti nam je ponestalo snage, niti smo bas u besparici, problem je samo sto nijedna nije bila u Grckoj, a toliko toga ima da se vidi. Na meni je ostalo da napravim plan gde i kako pa rekoh da priupitam ovde jer masa naših iz Srbije letuje bas u tom severnom delu. Inače smo dosta putovale po svetu, nije bas da se ne umemo snaci.
markovski
(kellner)
05. jun 2012. u 09.59
u banji sam bio tačno pre 3 godine i 2013 imam opet pravo
podnecu pa valda će mi odobriti
banja je super
sve na vreme dorucak rucak vecera
ja sam bio u Bad Kissingen-u
to vasm je u Bavarskoj
a ima šta da se vidi
svake nedelje ujutro na koncert
klasicne muzike koju izvodi Banjski orkestar
Nekada je vozom dolazila Ruska Aristokratija direktno
iz Sankt Petersburga za Bad Kissingen
predivno mesto
slobakauboj
06. jun 2012. u 05.27
ako imaš volje i kesa gde god da podjes nećeš se pokajati,,,samo gas patos i ne brini!!!
prijatan odmor!!!
nije ni cudo da ti trba banja od bad kissingena do kassela mecka nosi postu!!
krajputas
(mama taksista)
06. jun 2012. u 08.54
Super vam je plan, volela bih da sam u vasm drustvu!
A to za godine, sve je individualno. Znam mnoge od 20 i neku koji ne bi mrdnuli nigde da nije sve unapred organizovano a i mnoge od 50 i neku koji su izuzetno aktivni i sami sebi organizuju odmor.

Ja imam sličan plan. Kanada-Atina, onda rentiranje auta s kojim ću u Srbiju. Plan je sledeći:

1 dan. Atina - Meteora (nadam se da ću naći neki hotel blizu Meteore za spavanje) (350km planiram da predjem za oko 4-5 sati)
2 dan Meteora - Litohorno (kupanje u Leptokariji)
3,4 dan Litohorno - kolima uz Olimp do kraja puta a onda malo pesacenja okolo
5,6 dan Halkidiki - Olimpia ili Nea Roda
7 dan Solun - Srbija

06. jun 2012. u 10.40
Krajputasice (dobar ti nadimak ;-), ja bih se udavila od dosade da sedim u hotelu 10 dana, ni na Karibe ne idem da samo lezim na plazi a ne u Grcku, rent-a-car i ajmo kud nas noge nose :-). Takva krvna grupa, šta ćeš...ne mislim ni da ću sa 70 drugacije :-). Mogla si da nam se pridružiš makar negde usput na kafici ako si tamo u istom periodu. Kad ides?

Što se spavanja tiče, ja sam provela dane i dane istrazujuci po internetu, za Meteore mi se čini najbolja varijanta hotel Pyrgos Adrachti http://www.hotel-adrachti.gr/index_eng.html, pored samih je manastira, probudis se ujutro i gledaš te nestvarne gradjevine uz kaficu sedeci na terase hotelske sobe (najbolje je prenociti u Kastraki ako volis autenticno selo u Grckom stilu).
Vidim planiras Litochoro/Lipokartija kao i mi, ne znam da li planiras da spavas na obali, ako hoćeš planinski vazduh, rekla bih da je hotel Pantheon u podnozju Olimpa super varijanta, onako autentican je, ne mnogo turisticki. Desetak km od obale: http://www.villapantheon.gr/

Za sad smo resile samo ovaj smestaj, more nam je malo pod znakom pitanja jer ne bismo da smo tamo gde je preterana guzva, ali ni tamo gde se ide penzionerski...
06. jun 2012. u 11.43
Zaboravih da spomenem. Soba sa doruckom u Pyrgos Adrachti je 70 eura u spicu sezone. Ako pogledas na Tripadvisor-u, imaju fantasticne ocene (rangiran #1): http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1070999-d1109439-Reviews-Pyrgos_Adrachti-Kastraki_Thessaly.html

Ja sam ih zvala direktno, vlasnik je Grk, znaš onaj k'o u Zorbi (Srbenda na njihov način :-)). Placaju veliku proviziju preko booking.com pa rekoh bolje da coveku ostavim neku kintu vise nego da placam agencijama...
krajputas
(mama taksista)
06. jun 2012. u 16.16
Hvala Strelice na veoma korisnim preporukama. Pre puno godina (kao omladinac) sam provela 4-5 godina u Leptokarji sa roditeljima. Sad je na meni red da svojoj deci pokazem taj deo Grcke. I posle toliko godina se secam puta od Litohorma uz Olimp i mame koja je jedva prezivela putovanje (ima tu deonica gde je samo jedna traka otvorena pa je potrebno puno strpljenja i zivaca) nije bio put za one koji se plase visine.
Jagnjermann
(Spannferkelmeister)
09. jun 2012. u 10.31
Da pomognem - ako mogu! Pre tri godine sam krenuo sa familijom put Grcke sa namerom da deci pokazem ono sto je moj otac meni pokazao dok sam bio klinac i sto je u meni onako malome ostavilo nezaboravnu sliku. Meteori su zaista nešto sto covek mora da vidi, kao da si na drugoj planeti toliko je nestvarno. Krenuli smo iz Svajcarske preko Ankone brodom do Igumenice gde smo stigli u cik zore. Posle iskrcavanja krenuli ukljucili smo se na autoput i posle sat voznje skrenuli na lokalni put u pravcu Meteora. Usput smo doruckovali u nekom simpaticnom seocetu i nastavili lagano dalje. Već sam mislio da smo se izgubili jer mapa grcke na navigaciji nije bas najdetaljnija kad se ukazao nezaboravni i nestvarni prizor. Bili smo odusevljeni, obisli smo dva manastira sto je nekad pre trideset godina kada sam sa ocem bio tamo bilo prakticno nemoguće. Sad su na mnogim manastirima dogradjeni pristupi za turiste, u neke još uvek možeš samo korpom do gore. Proveli smo oko sest - sedam sati tamo i posle jagnjetine u jednom motelu u blizini nastavili ka krajnjem odredistu - Jerisos na Halkidikiju u neposrednoj blizini Svete Gore. Nemojte da se zamarate istrazivanjem po internetu, Grcka je jednostavna i gostoljubiva zemlja, na svakom koraku mozete da nađeteprenociste - naravno ako niste „princeze na zrnu graska”, pa vam trebaju 5 zvezdica za miran san. O Svetoj Gori neću da trosim reci, pretpostavljam da znate da tamo zenska noga nije krocila, ali postoji mogućnost obilaska brodom sa koga mozete dosta toga videti. Krivo mi je da sam rezervisao unapred smestaj jer da sam spontano krenuo snasao bi se bez problema za apartman i verovatno bi i jeftinije prosao - a za Meteore bi ostalo vise vremena jer bi tamo svakako prenocio. Kao sto znaš kriza je u Grckoj, sto nama turistima i nije minus - ove godine se ocekuje pad cena i do 20%. Srećan put i uzivajte, putujete u prijateljsku zemlju u kojoj ćete se osecati kao da ste kod familije - osecaj koji nisam imao u zadnjih dvadesetak godina letovanja po belom svetu kao Srbin.
P.S. Ne obracajte paznju na komentare markovskog kelnera - on nije smesan ni na diskusijama „Humor”
10. jun 2012. u 07.50
Razlog zašto sam predlozila ovaj deo Grcke su upravo Meteori i Sveta Gora. Planiramo dve noćiu selu pored Meteora jer mi se čini da treba makar dva dana da se obidju manastiri, onako laganice. Naravno da znam da žene ne mogu na Svetu Goru ali nema veze, može se brodom obici okolo, imaju celodnevne ture iz Ormos Panagias. Dvoumimo se oko Atine, podaleko je, to možda kasnije sa Peloponezom ili ostrvima u kombinaciji, a opet, bas me vuce da makar vidim Akropolis.

Što se tiče zvezdica hotela, nema nas (na)pacenih princeza u ekipi, nije problem :-). Bila sam po hotelima sa razlicitim brojem zvezdica, oni sa 5 su ok ali to ako ides na putovanje tipa plaza-hotelska soba. Bitno je da je relativno novo, cisto i sigurno. Verovatno je super da ides pa onako prespavas gde stignes, nego jednom sam tako prespavala na klupi na aerodromu pa ne bih opet ;-). Zgodno je imati smestaj makar prvih nekoliko dana dok malo ne upoznamo klimatske uslove...

Kakvi su im putevi? Pretpostavljam da nije loše znati par reci na grckom, uzela sam neku knjizicu pa cituckam, verovatno po tim okolnim selima slabo govore engleski...
Jagnjermann
(Spannferkelmeister)
12. jun 2012. u 02.43
Putevi su otprilike kao kod nas, ali zaista loše obelezeni, signalizacija je zbunjujuca, isto je glupo sto na bilo kojoj navigaciji nemas detaljne mape nego samo glavne puteve. Novi auto-put od Soluna ka Kavali kojim treba da ides do skretanja ka Svetoj Gori (Agios Oros) je sasvim O.K., novi asfalt i ne naplacuju putarinu. Čuo sam i da su okacili nove putokaze pa na toj deonici ne bi trebalo da imaš problema. Lokalni put od Meteora prema Solunu je isto relativno dobar, ali tu treba pazljivije voziti, podseca me na deonicu ka Zlatiboru kod nas. Tu knjizicu sa grckim frazama svakako ponesi - može da zatreba jer su grci antitalenti za jezike iako se nadje poneki uglavnom gastarbajter grcki koji se kako tako sluzi nemackim ili engleskim. U hotelima u svakom slučaju nećeš imati problema sa sporazumevanjem. Srećan put i lep provod želim!
Tri_boje_plavo
15. jun 2012. u 06.42
Zdravo Strelice,

Najtoplije ti preporucujem da ti i drugarice konsultujete sledeće sajtove:

http://www.tripadvisor.co.uk/ <- Komentati su od strane putnika namernika tj prilično su objektivni i odlicna su vodilja

Pretpostavljam da se javljas iz BGa? U bolje opremljenim knjizarama možeš kupiti kopiju izdanja ako ne „Lonely Planet”/„Rough Guides” izdavaca a na temu Grcke onda neke druge izdavacke kuce.

Ja gde god da putujem naoruzam se ovim veoma korisnim knjizicama koje su mi i Meka i Medina kada planiram putovanja jer pruzaju fantasticne savete na svaku moguću temu (smestaj, transport, restorani, festivali, sve i svasta varijanta). Jedino sto treba malo vremena odvojiti što se planiranja tiče ali u tome je i draž tj putovanje zapocinje i pre nego što se spakuju koferi A u tome je sva draž i car (mrzim tzv paket aranzmane).

Lep provod Vam želim.

P.S. Što se tiče tvojih i drugaricinih godina - 40e su nove 20e, prema tome, dabome. ;) Ko zna- zna. :)

15. jun 2012. u 09.39
Hvala Trobojna.
Bez Lonely Planet nigde,slazem se, naravno da sam se naouruzala knjigama-vodicima i imam na temu „Grcka” makar 100 sati staza istrazivanja po netu :-). Uglavnom koristim LP, desilo mi se da sam koristila Frommers za Holandske Antile i naisla na pogresne informacije tako da sam odustala od bilo kojih vodica osim LP. Rough Guide ponekad ali to samo ako ne nađemLP za odredjenu destinaciju.

Pitala sam za licna iskustva, nije loše cuti poneku korisnu informaciju od onih koji su već putovali ovako avanturisticki. Definitivno ostaju Meteori, penjanje na Olimp i par interesatnih planinskih sela. Odustali smo od Atine, za samu Atinu treba nedelja dana da bi dozivljaj bio potpun. Atina (i okolina) je put za sebe, rekla bih, ili eventualno u kombinaciji sa juznim ostrvima. Umesto Atine, razmišljamo o Krfu na nekoliko dana, izgleda super i toliko toga ima da se vidi i obidje. Geografski je blize a i vuce me nasa istorija vezana za taj deo Grcke...

p.s. Nisam u Beogradu, u Srbiji je „samit” ovog leta pa dalje prema jugu. Što se godina tiče, poneko od nas ostaje u 20tim zauvek ;-)
dulebg
(posmatrach)
17. jun 2012. u 08.51
Ово вам је паметно са Охридом - да мало прехрамбено дођете себи. Само за 2 дана не мож да се угојите више од 2кг, а изгубићете у Грчкој по 5 ((
Tri_boje_plavo
19. jun 2012. u 04.41
Draga Strelice,

Razumele smo se po svim tackama dnevnog reda. :)

Uzivaj sa drugaricama i tvojim/njihovim/našim mladim godinicama.

JV
(...)
22. jun 2012. u 20.31
Odosmo i mi u Grcku početkom Jula. Da se solidarisemo i da potrosimo malo para kod njih...:)
MTodorovic
(inzenjer)
06. jul 2012. u 08.07
Evo linka fotkama sa Tasosa, svežih, za motivaciju,

opera
(muzicar)
12. jul 2012. u 18.16
Fotke su ti odlične! Samo bih napomenula da se mesto zove LIMENARIJA, a ne LAmInarija!
Bagi
12. februar 2014. u 10.03
Smeštaji koji se razlikuju od ostalih ponuda: http://apartmanitasos.com/
 Komentar Zapamti ovu temu!

Looking for Mantra Bracelets?