Bela vanila torta

Date: Jun 14, 2011. | Category: Desserts | Cuisine: Serbian


DragonNest

Zooom

Skill Level

easy

Easy

Prep Time

45 minutes

Total Time

1 hour and a half

Rating

Thanks!

Click to rate

Introduction

Pre par godina sam dobila ovu tortu kao rodjendanski poklon, od tad je redovan ucesnik svakog slavlja. Veoma je osvežavajuća i svi je hvale.


Ingredients

Za koru:
18belanaca
900 gšećera
3 kašikebrašna
Za fil:
18žumanaca
18 kašikašećera
10vanilin šećera
200 gcrne čokolade + 2 reda
5 kašikabrašna
750 mlmleka
500 gputera/margarina
50 gputera
1šlag krema od vanile (opcija)
I jos:
2šlaga (+ mleko potrebno za šlag)

Method

1

Peći tri kore odvojeno. 6 belanaca umutitit i postepeno dodavati 300 g šećera i 3-4 kapi esencije i 1 kašiku brašna. Rernu ugrejati na 200°C, a kad se kora stavi smanjiti na 180°C. Peći na papiru dok ne dobije malo rumenu boju.

2

Fil1 : 18 žumanaca umutiti sa 18 kašika šećera, 2 reda čokolade, 10 vanilin šećera i malu šoljicu mleka, pa to kuvati na pari.

3

Fil 2 : 5 kašika brašna umutiti sa 0.5 l mleka i to kuvati

4

U oba fila dodati po jedan umućen margarin, a u prvi može i jedna šlag krema od vanile

5

Čokolada 200 g se otapa sa 50 g putera i kašikom mleka. Redjati kora pa crni fil, pa žuti fil. Otopljenom čokoladom preliti srednju koru pa preko nje samo žuti fil, pa onda kora pa samo crni fil.

6

Za ukrasavanje koristiti 2 šlag kreme ili šlag pene.


People who like this recipe

  • abetarja
  • trajja
  • Miss-J
  • Jelena76
  • bakica
  • cicka81
  • s481911p

Comments

LelaRose - Jun 14, 2011.
Odlično!

ucesnik - Jun 14, 2011.
MOJ KOMENTAR BI BIO DA NIJE U REDU DA SE OVDE ,,OBJAVLJUJU,, SAMO TVOJI RECEPTI , KOLIKO VIDIM CETIRI SU TVOJA , VERUJEM DA I DRUGI LJUDI IMAJU LEPE RECEPTE, PA ILI TI OVO UREDJUJES ILI TVOJ ...MUZ, SESTRA, BRAT...SNAJA KAKO GOD NIJE O.K
STO SE MENE TICE NITI JEDAN RECEPT VISE NECETE DOBITI...

Majda - Jun 14, 2011.
Torta je mozda ukusna, ali je recept veoma neodredjen. Hajde to sto se cokolada meri u redovima, to jos i nekako moze da se pogodi (ja ovde gde sam cokoladu kupujem ili u blokovima ili kao tzv. 'chocolate chips'). Veca opasnost su kore od belanaca koje su izuzetno osetljive i teske za napraviti. Kolika je tepsija u pitanju, tj. da li ta kora treba da bude tanja ili deblja? 1cm ili 5cm? Koliko dugo se susi, da li treba da bude krckava ili sundjerasta? To 'peci na papiru dok ne dobije malo rumenu boju' je veoma neodredjeno i potpuno beskorisno za sve one koji nikada nisu pravili kore od belanaca. I potpuno razlicito za kore od belanaca od regulanih kora sa jajima i brasnom.
Pravim slicnu tortu i znam koliko sam jaja bacila zbog takvih polovnih recepata dok god nisam pronasla 100% sigurne mere.
Urednici kuvara bi stvarno trebali da povedu racuna o ovakvim receptima, jer sam sigurna da ce ljudi jednom probati nesto da naprave po ovakvom nepotpunom receptu i nakon bacenog materijala mislice da su svi recepti sa SC kuvara losi i nepotpuni. Svi renomirani kuvari na svetu daju tacne mere za velicinu tepsije, temperaturu i vreme pecenja. Zar je tako tesko uzeti metar i izmeriti tepsiju???
I na kraju, umesto esencije (koja je u mnogim zemljama zabranjena u kucnoj upotrebi, jer 3-4 kapi lako mogu da izmaknu kontroli i postanu 3-4 kasicice), moze da se koristi obicno alkoholno sirce.

dilber81 - Jun 14, 2011.
slazem se sa majdom!!! ja se bojim bilo sta probati odavde jer sam jedom pokusao i dzabe bacio pare i vreme jer je recep bio polovan!

btw sta je esencija???

anadzunic - Jun 14, 2011.
torta je super, hvala na receptu!

DragonNest - Jun 15, 2011.
Prvo da se obratim posetiocu, da si potrosio/la vreme da ukucas i sam/a svoj recept mozda bi i on bio objavljen, umesto da mislis na moju familiju, koja definitvno nema veze sa srbijancafeom. Ja sam ovde pronasla mnogo lepih recepata, pa samo neke svoje zelim da podelim sa drugima, svaki dalji komentar je suvisan.
Majda, ne vidim cemu ovakav ton, zar nisi mogla kulturno da pitas koliki je pleh ( 25x 35cm- kad pravim ja, moja kuma je pravi okruglu, znaci koristi drugaciji pleh), sve ostalo pise, zar treba da ti pisem koliko tacno minuta,pa nije svaki sporet isti, nije isto ni kad peces na sporet na plin, struju( nekad jaca, nekad slabija),drva. Esencija je bila u originalnom receptu, ako hoces stavi alkoholno sirce, a ako ces da budes nepazljiva pri sipanju, moze i cela flasa da ti ode,to su vec tvoje kulinarske sposobnosti!
Dilbere, esencija je koncentrovana sircetna kiselina.
Nadam se da je sad sve pojasnjeno i da nema nesporazuma, ako ima, tu sam da razjasnimo!
A kad smo vec kod moderatora i administratora, moja molba je da nam pojasnite kako mozemo da vidimo sve recepte pojedine clanice, jer cesto promaknu dobri recepti,a posle nemam mogucnosti da ih pronadjem! Unapred hvala!

tamara - Jun 15, 2011.
Ko je skeptican na amaterski objasnjene recepte neka proba recepte od KOPIR.Licno nemam iskustva u kuhinji i mnogi su kolaci-torte zavrsili u smecu,ali kad god sam probala napraviti nesta od KOPIR bilo je savrseno.Zena lepo objesni i mere i vreme pecenja 100% je sigurna.Verovatno ima jos dobrih recepata od drugih,ali se neusudjujem probati.

Majda - Jun 15, 2011.
Nista ne fali mom tonu, recept je nepotpun. Nije bitan oblik tepsije, vec kolika treba da bude ta kora od belanaca, sto neko ko nikada nije pravio takvu tortu ne moze da zna. Ako je kora suvise tanka, kao recimo kod dobos torte, nece valjati.
Vreme pecenja je uvek orijentaciono i naravno da niko ne moze da ga tacno pogodi. Ovakve kore od belanaca se suse u rerni po 2 sata na relativno niskoj temperaturi, pa se onda jos ostave u iskljucenoj i zatvorenoj rerni preko noci. To u tvom receptu nigde nije navedeno i kako ce to onda da zna neko ko nikada nije pravo takvu koru?
I zasto bi takva pitanja trebala dodatno da se postavljaju? Zar to ne moze odmah da se napise? E to je ono zbog cega ovaj kuvar nikada nece dostici vrhunski kvalitet, dok god je najvaznije da ima milion recepata, makar bili i neupotrebljivi.
Moj komentar nije uopste lican, ja slicnu tortu odlicno pravim i tacno znam kolike su potrebne dimenzije i temperature. Zao mi je samo nekoga ko ce da baci dosta materijala ako proba nesto da pravi po polovicnim uputstvima.
P.S. Zbog cega je naziv bela torta ako i slika i sastojci pokazuju na cokoladnu?

DragonNest - Jun 15, 2011.
Majda, uopste mi nije cilj da ulazimo u ovakvu vrstu diskusiju. Kora se uopste ne susi celu noc na tihoj vatri sto se iz teksta moze videti, pa jasno pise da se stavi na 200C, pa kad se stavi kora na 180, pa posle 3h,a ne cele noci zvali bi verovatno i vatrogasce. Ne vidim sta je tu toliko nepotpuno, zaista. Kad cec pravis slicnu tortu, mogla si samo da das dodatni komentar, ja ovako ili onako, moja je slicna i da das sugestiju, sto mi je mnogo logicnije. Iskreno ja volim da procitam kako je i drugima ispalo i da li neko ima bolji predlog, a sama donesem odluku kako cu je napraviti, pa makar i propao materijal i moj trud.
Naziv bela torta sam i sama dobila,mogu samo da nagadjam da je zbog vanilina koji ide u nju, a nikako je ne bih svrstala u cokoladne jer je izuzetno lagana u odnosu na cokoladne torte. I kad smo vec kod coklade, jasno pise 200g + 2 reda ( podrazumeva se da je od cokolade od 200g, a ako zaista neko toliko ne moze da izracuna, onda bi trebao nazad u osnovnu, pa kad savlada gradivo, da se masa bilo kog drugog posla, nista licno!)

Majda - Jun 15, 2011.
DragonNest, ako vec povrsno citas ono sto sam napisala pa hoces meni da spustis, onda barem budi obzirna prema ljudima koji posecuju ovu diskusiju a zive u inostranstvu i tu tvoju Menaz cokoladu u redovima nisu nikada videli.

ucesnik - Jun 15, 2011.
,,dragone,,
ja sam kako kazes objavila recept , ali ga ,,oni,, nisu objavili torta za koju sam napisala recept je fenomenalna , i preporucujem da je ljudi potraze kao...,,jednostavna cukina mlecna torta,, ...i da , za tvoju indormaciju u ovoj korpi recepata oko tridesetak je mojih ...ali na naslovnoj su vec daaaanima samo cetiri tvoja recepta pa se , prosto , pojavila sumnja u regularnost...

- Jun 15, 2011.
,,dragone,,
ja sam kako kazes objavila recept , ali ga ,,oni,, nisu objavili torta za koju sam napisala recept je fenomenalna , i preporucujem da je ljudi potraze kao...,,jednostavna cukina mlecna torta,, ...i da , za tvoju indormaciju u ovoj korpi recepata oko tridesetak je mojih ...ali na naslovnoj su vec daaaanima samo cetiri tvoja recepta pa se , prosto , pojavila sumnja u regularnost...

- Jun 15, 2011.
,,dragone,,
ja sam kako kazes objavila recept , ali ga ,,oni,, nisu objavili torta za koju sam napisala recept je fenomenalna , i preporucujem da je ljudi potraze kao...,,jednostavna cukina mlecna torta,, ...i da , za tvoju indormaciju u ovoj korpi recepata oko tridesetak je mojih ...ali na naslovnoj su vec daaaanima samo cetiri tvoja recepta pa se , prosto , pojavila sumnja u regularnost...

maestro - Jun 15, 2011.
Učesnik, Vaš recept je objavljen na vreme, a nije se pojavio na naslovnoj stranici jer nema sliku. Dakle, recepti koji ne sadrže sliku se ne objavljuju na naslovnoj stranici kuvara.

ucesnik - Jun 15, 2011.
...zar je problem da osoba koja ,,uredjuje,, ovo mesto postavi neku odgovarajucu fotografiju...
ovde sam postavila mozda tridesetak recepata i svi su propraceni odgovarajucom fotografijom a da ja to nisam uradila, dakle , mislim da fotografija nije presudna da bi recept bio na naslovnoj....zasto bi....

TasmanijskiDjavo - Jun 15, 2011.
Ucesnik,

Ja bih sam primijetila, da mi je teze da odredim koliko je to 30 kom.pazme kad se samelje(inace sto bih je mljela kad postoji samljevena) iz tvog recepta nego dimenzije tepsije. Nisam neka vrsna kuvarica al' po masi onog sto mutim znam koja ce mi tepsija trebati. pozdrav

DragonNest - Jun 16, 2011.
Majda, ma nije mi bio cilj da ti prebacujem,zaista. Sve je Ok, potrudicu se da sve ispravim, ako gresaka ima,a ako nekad nesto nije jasno, ja zaista nemam nista protiv da neko pita dodatno i da odgovorim. Mislim da je diskusija stvarno suvisna.
Ucesnice, bila je objavljena Cukina mlecna torta, licno sam je citala i svidela mi se!Pozdrav!

maestro - Jun 16, 2011.
Učesnik, tako je bilo u prethodnoj verziji kuvara, ali zbog zaštite autorskih prava više jednostavno ne smemo da objavljujemo fotografije sa Interneta ili Internet pretraživača. To je jasno objašnjenu u uputstvima objavljenim na diskusiji "Kulinarstvo".

ucesnik - Jun 16, 2011.
odgovor Tasmanijskom
30 kom. plazme , zato sto ja uvek kupim plazmu ne mlevenu , zato sto mi se cini da je bolji keks koji sameljem, odnosno , kompaktniji...moj predlog je da vidis po gramazi ....sto se tice tepsije , nije potrebna zato sto nista ne peces , a velicinu kore i debljinu sama formiraj , ja uglavnom koristim tanjir za tortu ili posluzavnik...i ona tako moze da stoji bez problema.Pozdrav.
Ako si pravila tortu , interesuje me misljenje.

bakica - Jun 16, 2011.
ah boze opet pocinju sa glupim komentarima i prepucavanjem,hej ovo je kuvar,pa kome se ne svidja recept,preskocite ga i teraj dalje do sledeceg.Uvek neko mora da zakera,umesto da pita ako nesto nije jasno,ma meni nije jasno sta moderator radi kada dozvoli ovako nesto opet.Oterano je dosta zena odavde koje su se stvarno trudile i pisale recepte,zbog ovakvih komentara,a i osoba koje se kriju pod nekim imenima,pa samo stvaraju nervozu i prepucavaju se.Boze dragi dokle samo?????????

anadzunic - Jun 16, 2011.
Bakice ja se u potpunosti slazem sa vama. Vise puta sam htela da objavim neki svoj recept ali bas zbog dezurnih zakerala se ne usudjujem. Ako nemaju nista lepo ili pohvalno reci, bolje je da cute. Ako im nesto nije jasno mogu da pitaju. Neko se potrudi da postavi recept i podeli ga sa nama, trebamo biti zahvalni a ne traziti dlaku u jajetu. Ne znam da li ovde ima profesionalnih kuvara, ali svi ucimo jedni od drugih, neki imaju vise iskustva, neki manje, tu smo da pomognemo jedni drugima a ne da se raspravljamo. DragonNest meni se torta dopala i isprobacu je prvom prilikom, hvala vam za trud sto ste podelili recept sa nama. Za dezurna zakerala nisam ni u kakvom srodstvu sa DragonNest i cak je i ne poznajem. A moderaor bi trebalo da brise uvredljive komentare, nikome ne sluze na cast.

Majda - Jun 16, 2011.
E pa drage moje, potpuno se slazem za brisanje uvredljivih komentara. Samo, ja nikoga ne nazvah zakeralom niti poslah nazad u osnovnu skolu da se opismeni, a sve sam to dobila, pa bi bilo zanimljivo videti gde bi gumica radila. I dalje tvrdim da je recept ovako kako je napisan, nepotpun i neodgovarajuci za ljude koji nemaju iskustvo u pravljenju ovakvih torti sa korama od belanaca. Moji su komentari veoma uljudni (za razliku od nekih drugih koje ovde procitah), a ako se ne slazete sa njima mozete veoma argumentovano da iskazete svoje misljenje. Anadzunic, po kom su to pravilu dozvoljeni samo lepi komentari i hvalospevi? Ni tvoj nije lep (dezurna zakerala?), pa si ga ipak napisala, da li to ne postujes sopstvena pravila koja zahtevas od drugih?
Nije poenta napisati polovican recept samo da bi bio objavljen. U kuvaru ima suvise mnogo recepata sa gomilom pitanja i nijednim odgovorom. Autor se jednostavno vise nikada ne pojavi i cemu onda sluzi takav recept?
Ja sam sasvim razumljivo napisala sta sam mislila u nadi da cu nekome pomoci da ne baci gomilu materijala, a vama zelim srecu u isprobavanju ovog recepta. I svih onih u kojima se mere i uputstva daju u redovima, kockama, pakovanjima, kutijama, kesicama, sakama, naramcima, fildzanima, loncima i ubedljivo najboljoj mernoj jedinici - 'onoj standardnoj tepsiji koju sam dobila sa rernom i koju koristim za pecenje svih kolaca na blagoj temperaturi dok kora ne bude pecena'.

anadzunic - Jun 17, 2011.
Majda u pravu ste u vezi mojih komentara, izvinjavam se svima koji su se nasli uvredjeni. Pozdrav!

bakica - Jun 17, 2011.
Ma ja kada nesto ne razumem ili mi nije jasno pitam,uvek dobijem odgovor,pa bilo od koje zene.Nadje se uvek neka domacica koja zna odgovor,a ovakvi komentari su stvarno bezpotrebni,jer to stvara nervozu i odbojnost da se ovde uopste dolazi i ova stranica posecuje.Samo napadi i kritika ne vode nicemu,mozemo se i bez toga sporazumeti,savetovati i dogovarati,bar se tako nadam.
Pozdrav i bez ljutnje

NimoFish - Jun 20, 2011.
Bakice, svaka vam cast na komentaru. Ja se potpuno slazem sa vama i svemu sto ste rekli. Glupo je da se prepucavamo jer svaka zena ovde zna nesto korisno sto bi druga mogla da nauci.

- Jun 20, 2011.
Bakice, svaka vam cast na komentaru. Ja se potpuno slazem sa vama i svemu sto ste rekli. Glupo je da se prepucavamo jer svaka zena ovde zna nesto korisno sto bi druga mogla da nauci.




Submit

Let me know when users post a reply
Add your own comment

More from this author...

 
 

Blogs...

Rösti od krompira

Rösti je tradicionalno švajcarsko jelo od naribanog i prženog krompira, veoma jednostavno za pripremu i…


Punjene lignje i ražnjići sa kozicama

Još jedno jelo koje su deca smazala u dahu… a meni u ovim tmurnim danima morska hrana diže raspoloženje…


Tartiflette

Delphine je francuskinja koja u Hrvatskoj živi od 2001. godine, a od 2011. vodi svoj kulinarski blog u kojem…